1.W jakim celu stosuje się Dynamiczną Ortezę Spider Suit?
Stworzona w celu korekcji wadliwych postaw wśród pacjentów cierpiących na schorzenia OUN, który przebieg związany jest ze zmianami zaistniałymi wskutek wad rozwojowych okresu prenatalnego ( MPDz, mutacje genetyczne) jak i wielu schorzeń neurologicznych oraz ortopedycznych nabytych w trakcie życia ( udar, urazy mózgu, zaniki mięśniowe itp.)
Orteza Spider suit jest doskonałym narzędziem rehabilitacyjnym, które nie tylko wspomaga proces usprawniania, ale ma również znaczący wpływ na skrócenie czasu terapii

2. Z czego składa się kombinezon?
Można go używać jako całość (czapeczki, kamizelki, spodenek, nakolanników, kortezy kończyny górnej, butów) łącząc go elastycznymi konektorami lub tez każdy z ww. elementów każdy z osobna. Orteza Spider Suit posiada system metalowych oczek, które wykorzystuje się w pracy z pacjentem min. W UGUL-u w „pająku” . samo umiejscowienie metalowych oczek pozwala w wielu przypadkach na zrezygnowanie skórzanego pasa stanowiącego bazę „pająka” co przyśpiesza przygotowanie pracy.

3.Efekty terapii z zastosowaniem kostiumu Spider Suit:

1. Zewnętrzna stabilizacja tułowia.
2. Normalizacja tonu mięśniowego.
3. Nauka i poprawa techniki chodu.
4. Korekcja pozycji ciała.
5. Pozytywny wpływ na układ westykularny.
6. Wspomaganie słabych mięśni.
7. Stymulacja sensomotoryczna.
8. Redukcja odruchów patologicznych.
9. Dynamiczna korekcja nerwowo-mięśniowa.
10. Zwiększenie siły i wytrzymałości mięśniowej.
11. Poprawa balansu i koordynacji ruchowej.
12. Zwiększenie uwapnienia kości.
13. Rozwój umiejętności ruchowej umożliwiających funkcjonalną niezależność.
14. Zmniejszenie ryzyka podwichnięć w stawach biodrowych.
15. Polepszenie propriocepcji.
16. Stymulacja mózgu oraz usprawnienia pracy C U N
17. Poprawa płynności mówienia i wymowy.
18. Obciążenia ciała siłami podobnymi do sił grawitacji.
19. Zmniejszenie niekontrolowanych ruchów w atetozach i ataksjach.
20. Wpływ na rozwój zarówno ruchów globalnych, jak i precyzyjnych.

4.Wskazania do rehabilitacji w kostiumie Spider Suit
1.Mózgowe Porażenie Dziecięce - podstawą rehabilitacji jest tutaj min. wyrównanie napięcia mięśniowego, nauka prawidłowej postawy, wzmacnianie siły oraz wytrzymałości mięśniowej, a także pionizacja chorego.
2. Opóźnienia ruchowo - rozwojowe.
3. Uszkodzenia mózgu (zapalenia bakteryjne, wirusowe, urazy mózgowe).
4. Udary mózgu - podczas terapii największy nacisk stawia się na poprawę funkcji porażonej strony: nauka prawidłowego obciążania porażonej kończyny, reedukacja chodu, wzmacnianie siły mięśniowej, poprawa funkcji ręki.
5. Ataksja - schorzenie głównie pochodzenia móżdżkowego, którego objawem są zaburzenia równowagi oraz mała amplituda ruchów zarówno zamierzonych, jak i nie zamierzonych. Kostium SpiderSuit doskonale wpływa na poprawę równowagi i koordynacji ruchowej wśród stosujących go pacjentów.
6. Atetoza.
7. Spastyczność, wzmożone napięcie mięśniowe.
8. Obniżone napięcie mięśniowe.
9. Dystonia.
10.Zespół Downa.
11. Przepuklina rdzeniowo-oponowa - zajęcia rehabilitacyjne zbliżone do tych stosowanych w MPDz, dzięki czemu w trakcie rehabilitacji z powodzeniem wykorzystać można kostium SpiderSuit.
12. Autyzm.
13. Stany po uszkodzeniu oraz pooperacyjne narządu ruchu (stłuczenia, złamania, ograniczenie ruchomości, uszkodzenia obwodowego układu nerwowego, zaniki mięśniowe, rekonstrukcja wiązadeł stawu kolanowego, itp.) - zastosowanie konkretnego elementu kostiumu przyspieszy pożądaną poprawę funkcji, wpływając na wzrost siły oraz masy mięśniowej.

 

Hydroterapia, inaczej wodolecznictwo, to dział fizjoterapii zajmujący się leczeniem schorzeń i niwelowaniem stresu. Hydroterapia polega na działaniu na zewnętrzne partie ciała wodą o odpowiedniej temperaturze i ciśnieniu.
Kąpiel odbywa się w urządzeniu z hydromasażem (może to być wanna lub prysznic). Temperatura i ciśnienie wody uzależnione są od rodzaju schorzenia. Do kąpieli dodawane bywają olejki eteryczne.


Jak to działa?

  • Ciepło pochodzące z wody rozszerza naczynia krwionośne i przyspiesza krążenie krwi,
    a w konsekwencji przyspiesza metabolizm.
  • Odpowiednio nakierowane strumienie wody stymulują i relaksują układ krążenia, kostny i mięśniowy.
  • Woda z dodatkiem olejków nie tylko rozluźnia napięte mięśnie, ale uelastycznia i nawilża skórę
    Dla kogo hydroterapia?

Hydroterapia zalecana jest osobom, które:

  • cierpią na bóle reumatyczne,
  • zaburzenia krążenia,
  • choroby układu ruchowego
  • wzmożone napięcie mięśniowe,


Masaż wirowy kończyn górnych przeznaczony jest do masażu okolic dłoni, przedramion i stawów łokciowych. Dzięki zastosowaniu dysz o regulowanym kierunku wypływu strumienia wody i dużą ilością pęcherzyków powietrza wydobywających się z dysz masujących, pozwala przeprowadzić dokładną terapię kończyny górnej.
W kończynach poddawanych takiemu masażowi następuje zmniejszenie napięcia mięśniowego, poprawia się ukrwienie tkanek, zmniejsza się obrzęk i ból. Zabieg polecany jest w miażdżycy naczyń obwodowych, kurczach naczyniowo-mięśniowych, stanach po złamaniach, cukrzycy i zespole cieśni nadgarstka, chorobie zwyrodnieniowej stawów, nerwobólach, niedowładach pochodzenia obwodowego.


Masażer do stóp pobudzając receptory stopy poprzez ich ucisk można pozytywnie wpłynąć na stan zdrowia oraz samopoczucie. Masaż odpowiednich punktów pomaga uśmierzyć ból w stopach , co wpływa odprężająco i odstresowująco. Jest świetnym sposobem, by zniwelować napięcie mięśniowe i pobudzić krążenie krwi. Masaż dodaje energii oraz ma wpływ na poprawę kondycji skóry oraz tkanek, a także wspomaga proces usuwania toksycznych produktów przemiany materii, co zostało udowodnione naukowo. Refleksolodzy uważają także, że uciskając znajdujące się na stopie punkty, wpływamy na pracę poszczególnych narządów lub części ciała.

EEG-biofeedback to rodzaj terapii, dzięki której pacjent w sposób świadomy uczy się zmieniać wzorzec wytwarzanych fal w mózgu, tak aby mózg pracował wydajniej i szybciej. Sygnał z jednego punktu na głowie pacjenta jest przetwarzany na zrozumiałą dla pacjenta postać graficzną. Biofeedback to ogólnodostępna metoda treningowa, co ważne, bezinwazyjna, a polega wyłącznie na wolincjonalym uczeniu się m.in. stanu koncentracji uwagi albo relaksacji, poprzez równoczesne nagradzanie uzyskiwanych w ten sposób parametrów pracy mózgu. W ten sposób mózg uczy się pożądanych stanów psychofizjologicznych, które w znacznej mierze wiążą się z określonym zapisem fal bioelektrycznych

Podkategorie

 

Terapia behawioralna

Terapia behawioralna jest jedną z kluczowych metod oddziaływania dla dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu.

U dzieci ze spektrum autyzmu mogą pojawić się zaburzenia zachowania np: autoagresja, zachowania auto-stymulacyjne, nieprawidłowe funkcjonowanie zwłaszcza w sferach kontaktów społecznych i komunikacji, zalecana jest wobec tego wczesna interwencja, najlepiej w przypadku dzieci, które nie ukończyły 3. roku życia.

Terapeuta behawioralny

Zadaniem terapeuty behawioralnego jest kształtowanie u dziecka jak największej liczby zachowań adaptacyjnych, które rozwiną jego niezależność i umożliwią mu prawidłowe funkcjonowanie w środowisku.

W pracy z autystycznym dzieckiem, terapeuta rozpoczyna od nauki podstawowych umiejętności kluczowych, czyli prawidłowej komunikacji, np. zachowywania kontaktu wzrokowego, czynności samoobsługowych, np. prawidłowego jedzenia, wykonywania prostych poleceń słownych, np. wstań, usiądź, klaśnij lub wskazywania i przynoszenia konkretnych przedmiotów. Rodzic lub terapeuta starają się wzmacniać tylko zachowania pożądane, a wygaszać oraz redukować zachowania nieprawidłowe. Pomocą w realizowaniu tych celów jest systematyczne wzmacnianie (nagradzanie) dziecka. Wzmocnienie jest czymś, co następuje bezpośrednio po pewnym elemencie zachowania i zwiększa prawdopodobieństwo jego ponownego wystąpienia.

Wyróżniamy 3 podstawowe cele terapii behawioralnej:

  • rozwijanie zachowań deficytowych – czyli takie zachowania, które występują u dziecka z autyzmem zbyt rzadko bądź wcale, a które powszechnie uważane są za prawidłowe i pożądane u zdrowego dziecka w danym wieku i w pewnych sytuacjach (prawidłowa mowa, zabawa tematyczna, naśladowanie, okazywanie emocji, itd.),

  • redukcja zachowań niepożądanych – niwelowanie zachowań niepożądanych, jest najważniejszym obszarem terapii dziecka (to zachowania destrukcyjne, zachowania agresywne i autoagresywne, zachowania auto-stymulacyjne).

  • generalizacja i utrzymanie efektów terapii – generalizacja występuje wtedy, gdy zachowanie pojawia się w różnych środowiskach i w obecności innych osób, rozszerza się na wiele pokrewnych zachowań oraz utrzymuje się w czasie.

W przypadku braku wymienionych umiejętności kluczowych może utrudnić, a wręcz uniemożliwić dalszą edukację dziecka. Dlatego podstawa jest nauczenie dziecka, jak się uczyć. Wczesna interwencja terapią behawioralną pozwoli zatem nabycie umiejętności i uniknięcie utrwalenia problematycznych zachowań dziecka.



 

 

designed by agak malaja.pl